- Powróć wyżej
- Agresja małego dziecka - skąd się bierze i jak jej zapobiegać?
- Co robić, by dzieci nas słuchały
- Jak pomóc przedszkolakowi radzić sobie z huśtawką emocjonalną
- Rodzinny regulamin zdrowego żywienia
- Wieczorne rytuały
- Inteligencja emocjonalna u dzieci w wieku przedszkolnym
- Dziecięce liczenie
- Jak budować poczucie własnej wartości u dziecka
- Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły (część I)
- Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły (część II)
- Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły (część III)
- Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły (część IV)
- Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły (część V - Pochwały)
- Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły (część VI - Uwalnianie dzieci od grania ról)
- Jak wyznaczać granice dziecku
- Trzylatek w przedszkolu
- Pierwsze dni w przedszkolu
Trzylatek w przedszkolu
TRZYLATEK W PRZEDSZKOLU - okres adaptacji
Adaptacja to przystosowanie się do nowego środowiska społecznego, sytuacji, warunków, również zmniejszenie odczuwania określonych bodźców wskutek ich długotrwałego działania. Dla małego dziecka takim nowym środowiskiem jest przedszkole. Moment pójścia do przedszkola jest bardzo ważnym wydarzeniem. Te pierwsze doświadczenia społeczne często odbijają się na dalszym życiu dziecka. Otoczone dotychczas troską i uwagą rodziny nagle znajduje się w miejscu, gdzie wszystko jest obce, inne: przedmioty, osoby, rytm dnia. Niektóre dzieci są wówczas zaciekawione. Inne są niespokojne, niepewne, obawiają się zostać same bez rodziców. Ich poczucie bezpieczeństwa zostaje zachwiane. Część dzieci przystosowuje się dosyć szybko, innym zaś adaptacja do nowych warunków może zająć nieco więcej czasu. Trudności w przystosowaniu się dzieci trzyletnich do przedszkola mają różny stopień nasilenia i różny czas trwania. Wiążą się one ze wspomnianym zagrożeniem poczucia bezpieczeństwa, któremu towarzyszy lęk, niepokój przed samotnością, z brakiem oparcia w osobach bliskich, przytłaczającą ilością nowych bodźców, niemożnością sprostania trudnym sytuacjom. Trzylatek nie wie jeszcze, że może to wszystko otrzymać od innych osób, potrzeba czasu by maluch zaufał i obdarzył sympatią swoich wychowawców i nowych kolegów.
Należy pamiętać, iż przed „świeżo upieczonym” przedszkolakiem zostają postawione nowe, ważne i trudne dla niego wyzwania związane z koniecznością przystosowania się do:
- Warunków nowego otoczenia i wymagań związanych ze sposobem korzystania z urządzeń i wyposażenia.
- Wychowawców i innych pracowników.
- Przebywania w licznej grupie rówieśników.
- Wymagań stawianych w zakresie czynności samoobsługowych.
- Nowego trybu życia, nowego rozkładu dnia.
- Innej niż w rodzinie pozycji społecznej.
Każde dziecko ma indywidualną drogę rozwojową, każde musi przejść przez okres adaptacji w nowym środowisku. To od nas dorosłych w dużej mierze zależy jak długo będzie on trwał. Wszyscy chcemy, aby wychowywane przez nas dzieci były radosne i wesołe, mądre i dobre, kochane i kochające, dlatego tak bardzo liczy się współpraca rodziców z nauczycielem.
Aby adaptacja Państwa dziecka miała możliwie jak najbardziej łagodny przebieg nasze przedszkole organizuje dni adaptacyjne, w trakcie których maluch w komfortowych dla siebie warunkach zapozna się z naszą placówką, przez co jego lęk przed rozstaniem z rodzicem będzie mniejszy.
Rodzicu! Pomocne trzylatkowi będą rozmowy na temat przedszkola, Twoje pozytywne do niego nastawienie, a także cierpliwość i konsekwencja. Warto również poszukać wsparcia w tak chętnie słuchanych przez każde dziecko bajkach, z którymi bohaterami dziecko będzie mogło się identyfikować. Polecamy bajki terapeutyczne: Róża Stelmach „Zygzak idzie do przedszkola”, Danuta Metryka „Bajka o Zuzi”, Maria Molicka „Misiulek w przedszkolu”.
Warsztaty Skutecznego Rodzica
- Chcesz wiedzieć, jak uczyć dziecko radzenia sobie z sytuacjami wybuchów emocji?
- Jak na takie wybuchy reagować?
- Poznać metody nazywania i kierowania własnymi emocjami?
Przyjdź na warsztaty umiejętności wychowawczych dla rodziców prowadzone przez terapeutę i psychologa dziecięcego Panią Katarzynę Kowal.
Tutaj można zapoznać się z materiałami szkoleniowymi z warsztatów, które już odbyły się w naszym przedszkolu:
Szkole Rodzenia
Kursy odbywają się w soboty, mogą to być 2 spotkania 3-godzinne w cenie 320 zł od pary lub jedno spotkanie 3-4 godzin w cenie 200 zł od pary.
Zajęcia odbywają się małych grupach po 5 par.
Realizujemy dwa bloki tematyczne:
- Przygotowanie do szpitala, poród, laktacja i warsztaty z karmienia piersią.
- Pielęgnacja noworodka, nauka kąpieli. Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach.
Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowane położne.
Kontakt
605977496 lub 531074492